Instant Articles на Facebook – какво трябва да знаем?

Какво са ускорените мобилни страници на Google?
Какво са ускорените мобилни страници (AMP) на Google?
9 August, 2016
Hello world!
5 June, 2018
Instant Articles на Facebook - какво трябва да знаем?

Вече минаха няколко месеца, откакто Facebook отвориха за всички автори техните Instant Articles и след като и ние ги изпробвахме, с радост мога да споделя, че те наистина са полезни и имат потенциала да увеличат заангажираността на посетителите на всички, които ги използват.

Какво всъщност са Instant Articles на Facebook?

Така наречените Бързи Статии са Facebook версията на ускорените мобилни страници (AMP) на Google и са създадени да зареждат публикации и статии от вашия уебсайт, моментално на мобилното приложение на Facebook. На практика качвате оптимизирана HTML версия на вашата публикация на сървърите на Facebook и тя се показва всеки път, когато някой отвори публикацията през мобилното приложение.

Instant Articles на #Facebook са създадени да зареждат публикации от вашия уеб сайт моментално Сподели в Туитър

Основното предимство на Instant Articles е по-доброто изживяване за потребителя. Хората няма да трябва да напускат Facebook приложението, публикацията ще се зарежда за по-малко от секунда и те ще могат да започнат да четат веднага. Освен това Facebook предлага множество интересни опции за персонализиране, които можете да използвате за да могат публикациите ви да изглеждат страхотно на мобилни устройства. Instant Articles също така имат интегрирани опции за харесване (like) и коментиране, а авторите могат да имплементират публичната рекламна мрежа на Facebook и да получават част от рекламните приходи.

Най-големият недостатък в сравнение с изпращането на потребителите към вашия адаптивен уеб сайт или мобилна версия е, че те получават ограничена функционалност (поне засега) с Instant Articles. Това е така, защото Бързите Статии следват стриктен стил на дизайна, който не включва меню, което да позволява на хората да отиват до други части на вашия сайт, нито пък контакт форми или такива за записване за бюлетин. Facebook в момента изпробват добавянето на повече функционалности, но на този етап ще трябва да развихрите въображението си по отношение на начините за последващо действие на потребителите, след като те вече са прочели вашата публикация.

Друг по-маловажен недостатък е факта, че хората на практика не посещават уеб сайта ви и Facebook запазва трафика за себе си. Подобряването на цялостното усещане на потребителя би трябвало да компенсира това обаче, особено ако имате и добър призив за последващо действие, който така или иначе ще привлича заинтересованите към вашия уеб сайт.

Ако вече сте решили да използвате Бързите Статии на Facebook, как можете да го направите?

Просто отидете на уеб сайта на Instant Articles и натиснете Sign up. Ще Ви бъде предложено да изберете Facebook страницата, за която искате да използвате Instant Articles, след което натиснете бутона: Достъп до инструментите на Instant Articles. След това ще бъдете пренасочени към инструментите за публикуване на въпросната Facebook страница, където ще трябва да завършите конфигурирането на Instant Articles.

Първо ще трябва да запазите уеб адреса на вашия сайт, чрез въвеждането на код в <head> тага. След това ще трябва или да настроите Production RSS feed, който ще импортира съдържанието от вашия уебсайт автоматично, или да създавате ваши собствени публикации в подсекцията Production на Facebook Instant Articles. Също така можете и да настроите Facebook Audience Network да показва реклами във вашите публикации и да конфигурирате стила, който ще използвате. Бихте могли да използвате стила по подразбиране, но ще трябва да качите лого, което да се използва за публикациите ви.

За да настроите Production RSS feed, има вече няколко създадени интеграции с системи за управление на съдържанието. Най-популярните от тях са с WordPress и Drupal, но има и много други. За да откриете дали има интеграция с Вашата система или как да използвате автоматичното импортиране, посетете тази полезна страница от сайта на разработчиците на Facebook.

След като вече сте минали през всички настройки и имате качени 5 публикации, трябва да ги предоставите на Facebook за преглед. Може да отнеме до една седмица за тяхното одобрение, но след като минете веднъж през това, повече няма да ви се налага да го правите и ще можете да качвате и публикувате колкото искате Бързи Статии.

Сега, когато всяка публикация на вашия уеб сайт се споделя във Facebook и има публикувана Бърза Статия, ще отваря Instant Article варианта, когато се отваря през мобилното приложение на Facebook.

Надяваме се, че тази информация бе полезна за вас и ще решите да изпробвате Facebook Instant Articles. Ако имате въпроси или искате да споделите вашия опит с Бързите Статии, моля оставете ни съобщение като коментар отдолу. Може да ви помогнем и с внедряването и настройката на ускорени мобилни страници и бързи статии на вашия сайт. Не забравяйте да видите и нашите Instant Articles на Facebook страницата на BrandR.

Стефан Стайков
Стефан Стайков
Стефан се занимава повече от 10 години с уеб дизайн, изработване на сайтове, SEO и дигитален маркетинг. Работил е за голяма международна IT компания и е един от хората зад идеята за създаването на BrandR.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.